søndag 1. januar 2012

NYTTÅRSFEST

Årets vert og vertinne - Mats og Linn
I går var det nyttårsfest med alt som hører med - fantastiske venner, deilig mat, godt drikke, musikk, latter, dansing, quiz, skrøner, gode samtaler og ikke minst flere overveldende taler. En av kveldens talere var Marthe med Herrenes tale - her er den: 
 
Kjære gutter!

Jeg har skrevet en liten tale
til dere især
og ønsker å hylle dere
alle og enhver

Den føste på min liste
som dere sikkert visste
er min kjære
Vegard er distre som få
mister nøkler, det er ikke råd
men du er nummer en for meg
og alle her er glad i deg

Den andre jeg vil nevne
er en vert med evne
til å provosere
med vulgære kommentarer
men Mats du er 
en av de flotteste karer

Den tredje som skal med
er en venn med folk og fe
for Jostein du kjenner alle.
Du drakk mye øl og ga full gass
men Lisa har temt deg til en kjærestebass
Du er alltid i godt humør
og i kveld skal du feste
som aldri før

Den fjerde i min tale
lever i livets kvale
for Fredrik du er født i feil tid
du hører til i fordoms år og i nobel strid
vi fascineres og fornøyer oss med deg
for du er så utrolig flott og grei

Den femte som skal hylles skal
er en som er aktiv, selv uten ball
med sykkel trives Sindre
og det blir ikke minder
når du mot dansegulvet trekker
som den mest utholdende i disse rekker

Den sjette for tur
er en som har utvandres fra byens mur
selv i Elines tøyler
er du med på ablegøyer
Morten, du viser deg som du er
en mann med humor 
vi er glad du er her

Sist men ikke minst
er gruppas ubestridte hingst
Øyvind, du er billig
sier aldri nei til en jente som er villig
Men med et hjerte av gull 
liker vi deg uansett
om du jakter på hull

Snart er denne talen slutt,
men først må vi ta en skål
for hver gutt
For Vegard, Mats, Jostein, Fredrik
Sindre, Morten og Øyvind! 

Av: Marthe

1 ord: IMPONERENDE!!


Meg og Marthe

2 kommentarer:

  1. Utrolig artig tale, og en utrolig artig kveld!:D

    SvarSlett
  2. Dette var kveldens høydepunkt!
    ..Mormor & Morfar synes også den var SYKT bra! ;)

    SvarSlett