tirsdag 1. desember 2009

VENTETID:


I dag er det 1. desember, og alle nisseunger må opp å stå ut og gå,
for i dag er det 1. desember!

Jeg skal telle ned de 24. dagene med en pakkekalender fra mamma. Tenk det, en pakkekalender for første gang når man er 22 1/2 år og bor for seg selv. Det er en perfekt og herlig mamma det! Jeg kommer til å kose meg med en liten pakke hver dag, og motivasjonen for å stå opp blir enda større. Hurra for mamma og pakkekalenderen!

I tillegg teller vi ned med en "adevntsstake", som står i kjøkkenvinduet. Denne har jeg laget selv, kun med kubbelys og klistremerker.

2 kommentarer:

  1. - Og hei ho, må denne dagen bli god, den 3. dagen i Blåfjell.

    Kjente igjen nissestrofen din - fra Amalies jul, er det ikke? Kan hende jeg går surr, for når man har jobbet i barneskolen i 15 år og hatt små barn selv, så er det masse jul, mange juleuttrykk, julesanger og jeg vet ikke hva å holde orden på her oppe i harddisken.

    SvarSlett
  2. Ja, denne strofen er fra Amalies jul :) Jeg synes kanskje den serien er den koseligste av dem alle!

    SvarSlett