torsdag 22. oktober 2009

Personlige kubbelys = serviettlys

I bladet "Bolig pluss" kom jeg over en lett og smart idé: serviettlys. Jeg tenker at denne ideen gjør kjedelige hvite kubbelys kule og det gjør lysene personlige. Og i tillegg blir det utrolig billig for dekorative lys (noe som vanligvis koster mer enn en studentlommebok tillater).
Slik gjør du det:

Ta av det aller ytterste laget på en serviett og legg dette rundt et hvitt kubbelys. Legg så bakepapir rundt og bruk strykejern for å servietten til å smelte inn i lyset. Klipp/skjær til slik at servietten ligger kant i kant med kubbelysets kant.

2 kommentarer:

  1. *Smile*
    Jeg har også kjøpt kubbelys :0) Skal lage og gi i julegave. Gleder meg til å komme i gang med det, var det vanskelig å få ordentlig?
    Koselig blogg du har!
    *Klem*
    -Kamilla-

    SvarSlett
  2. Øvelse gjør mester i dette også, Kamilla! Men det kan være lurt å kjøpe kubbelys i samme farge som serviettene. For jeg synes kanten er vanskelig å få pen, og da synes det ikke så godt om de går i samme farge. Også har jeg lært at det er viktig å stryke rundt hele lyset, passe på at hele servietten smelter godt inn. Lykke til, og tusen takk for koselig kommentar :)

    SvarSlett