torsdag 8. oktober 2009

Lappeteppe:

Nå begynner lappeteppet å ta form, men jeg har vanskeligheter med å bestemme meg for hvor stort det skal bli og hvem som skal få/ha det.

Jeg har brukt Eskimo ullgarn, i fargene mørkebrunt, hvit og gammelrosa. Jeg har lagt opp 16 masker og strikket 13 rader på pinner 9 mm. Det går veldig fort å strikke en lapp, men hvor kult det er å strikke glattstrikk frem og tilbake lapp etter lapp vet jeg ikke.... men at det begynner å ta form - det er KULT!


Jeg skal legge ut et bilde når teppet er ferdig; for planen er å strikke noen lapper til og hekle en kant rundt hele til slutt.

3 kommentarer:

  1. skjønner ikke hvorfor du ikke har lagt inn den fine rosa som jeg lagde til deg, den bitte lille vet du :P
    -Kari

    SvarSlett
  2. Jeg digger rettstrikk jeg! Holder på med å lage firkanttøfler, hvor det er bare rettstrikk det også. :)

    SvarSlett
  3. Kari - Den "lille" lappen din, inngår i et annet lappeteppe, som engang i fremtiden skal bli ferdig.

    Licota - Jaaa, firkanttøfler er også morsomt, utrolig enkelt og varme. Jeg lagde mange sånne tøfler i julegaver i fjor :)

    SvarSlett