fredag 9. oktober 2009

Høstens diggeste eplekake:


Eplekake er for meg høstens kake. Så i dagtidlig laget jeg denne kaka, som jeg skal ha med meg bort i gode venners lag i kveld. Kjempeenkel å lage, og kaka er utrolig god sammen med is eller krem (obligatorisk tilbehør).

Oppskriften på denne eplekaka er:

3 egg

2,25 dl sukker

-----

75 g smeltet margarin

2,25 dl melk

-----

4,5 dl mel

2-3 ts bakepulver

1-2 ts vaniljesukker

-----

1-2 norske epler

kanel

sukker

-----

Slik gjør du:

1. Pisk stiv eggedosis av egg og sukker

2. Hell i smeltet smør og melk

3. Ha i mel, bekepulver og veniljesukker

4. Hell røren i en smurt form

5. Legg eplebåter oppå røren og strø kanel og sukker over

6. Strek kaka på 175 grader i 40-50 minutter

7. SPIS!

Ønsker alle sammen en god helg, med eller uten eplekake!

2 kommentarer:

  1. Nå har jeg fulgt oppskriften din, og den ble helt perfekt! Tusen takk, Eline! :)

    SvarSlett
  2. Ååå så koselig, Kari! Kjempefint at kaka ble god :)

    SvarSlett